Werkwijze Ik zie het Anders

 

Intake

Ouders, leerkrachten kennen hun kinderen en leerlingen als de beste. Als zaken dan niet lopen zoals ze horen te gaan, gaan ze op zoek naar een antwoord op deze vraag. Als deze leerlingen dan herkend worden in het beeld van een kind met visuele voorkeur, dan kunt u een intake aanvragen bij ons. 
Tijdens de intake nemen wij het wereldspel (zie theorie ) af en aan de hand daarvan geven wij de indicatie af of een leerling ook daadwerkelijk deze voorkeur heeft. 
 

 *De intake is gratis, daar " Ik zie het Anders "  zeker wil zijn dat een leerling een visuele voorkeur heeft, voordat we samen aan het werk gaan! 


Onderzoek( zie signaleren )

Naar aanleiding van de intake kan er een onderzoek worden afgenomen om antwoord te geven op de vraag of de leerproblemen daadwerkelijk tot stand zijn gekomen door de visuele voorkeur. Een onderzoek is NIET noodzakelijk om ook tot actie over te gaan. Deze sessies kunnen we direct gaan starten om met het leerprobleem aan de gang te gaan. Wel adviseren we ouders en leerkrachten om te kijken naar de leerstijlen, voorkeur van geheugen, ruimtelijk inzicht en tekstbegrip. 

Sessies

Ik zie het Anders traint samen met leerlingen, ouders en leerkrachten een nieuwe manier van leren die aansluit bij hun visuele voorkeur, leerstijl en leeringang. Dit verschilt per kind en is dus een individualistisch traject. Dit gebeurt of op de school, als er een samenwerking met de school mogelijk is, of bij de leerling thuis. Hierbij adviseren wij ouders om tijdens de sessies wel aanwezig te zijn, zodat u de getrainde onderwerpen ook over kunt nemen en kunt oefenen met uw kind.